5 frågor och svar i

Utebliven betalning

Jag har betalat men får ändå betalningspåminnelser?

Om du har uppdaterat ditt kort och kan se att ditt medlemskap är aktivt igen kan du ändå få ett e-postmeddelande/textmeddelande från oss om utebliven betalning. Detta händer om din betalning överskrider den punkt då vi samlar in uppgifter för att skicka e-post och textmeddelanden, så du behöver helt enkelt inte ta hänsyn till meddelandena.

Detta kan också hända om du har uppdaterat ditt kort, men vi ändå inte har kunnat dra betalningen automatiskt. I det här fallet ser du i din medlemsprofil (länk till Översikt) att du fortfarande har en skuld. Vi rekommenderar att du försöker uppdatera dina kortuppgifter igen eller att du försöker med ett annat kort.

Du kan kontrollera statusen för din betalning genom att klicka här

 

Jag har fått en betalningspåminnelse – är det skräppost?

Om vi inte har kunnat debitera din månadsbetalning skickar vi dig en betalningspåminnelse via både e-post och sms. Du kan kontrollera detta genom att kontrollera ditt kontoutdrag för att se att vi inte har debiterat månadsbetalningen, och du kan också alltid kontrollera statusen för ditt medlemskap i din profil. Om du ser i din medlemsprofil att du har en skuld är det vi som har skickat påminnelserna till dig.

Du kan alltid kontrollera statusen för ditt medlemskap genom att klicka här
För att uppdatera dina kortuppgifter, klicka här

Om det är något du undrar över eller om du misstänker nätfiske är du naturligtvis alltid välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret nedan

 

Kan jag säga upp mitt medlemskap om jag har en utestående betalning?

Du kan inte göra några ändringar i ditt medlemskap om du har en skuld i ditt medlemskap. Om du vill ändra, pausa eller säga upp ditt medlemskap måste du uppdatera ditt betalkort för att betala ditt utestående belopp. Så snart betalningen har registrerats är det möjligt att göra ändringar.

För att uppdatera ditt betalkort, klicka här

Varför kan ni inte dra betalningen?

Det kan finnas flera orsaker till att vi inte kan dra betalningen automatiskt:

  • Betalkortet har gått ut
  • Betalkortet är spärrat
  • Det finns ingen täckning på betalkortet
  • Kortutgivaren har avvisat betalningen (i det här fallet kan du bara uppdatera ditt betalkort med samma kort)

För att uppdatera ditt betalkort, klicka här

 

"Vad innebär "utebliven betalning"?"

Detta innebär att vi inte har kunnat dra din månadsbetalning automatiskt. Det kan bero på att ditt kort har löpt ut, att du väntar på ett nytt kort, att det inte finns någon täckning på kortet eller att kortutgivaren har avvisat betalningen.

Du kan uppdatera ditt betalkort i din medlemsprofil under avsnittet "Betalning". Du kan också använda länken i det e-postmeddelande vi skickade till dig för att uppdatera dina kortuppgifter.

  •  Gå till din medlemsprofil
  • Tryck på "Betalning".
  • Tryck på "Uppdatera betalkort".
  • Fyll i informationen
  • Bekräfta uppdateringen

Så snart kortuppgifterna har uppdaterats registreras betalningen och ditt medlemskap är aktivt igen.

För att uppdatera ditt betalkort, klicka här

Hittade du inte svaret på din fråga? Oroa dig inte, vi är redo